Utställningslokalen
Vi kommer att vara på Clarion Hotel Post 2025.
Borden kommer vara 240×90 cm.
Priset för bordet är 8000kr ex. moms.
Glas, is, vatten samt spottkoppar ingår i avgiften. Även lättare måltid ingår.
TA CHANSEN!
Du har möjlighet att visa upp dig och dina produkter på vår årliga branschmässa.
Det är här alla importörer – både stora som små – kommer riktigt nära sina nuvarande och potentiella kunder i restaurangbranschen. Och då inte bara från Göteborg!
Här knyts kontakter, här hämtas inspiration till kommande vinmenyer och här kan man presentera sina produkter för branschen som vill lära sig om nya produkter, bekanta sig med nya vinstilar och som uppskattar det här med kvalitet.
Mässans tider och service
- Dörrarna kommer att vara öppna för besökare mellan 12.00 och 17.00, mässan stänger 17.30. Utställare har tillträde från kl. 10.00.
- Från kl. 10.00 kommer era bord att vara utplacerade och den dryck ni skickat finns reda att ställa ut. Is kommer att finnas att hämta under hela dagen. Även kaffe/thé, mineralvatten. OBS! Ishinkar ingår inte.
- Två wraps per importör finns kommer delas ut innan mässans öppning som vi bjuder på.
- Utställare förväntas finnas på plats på mässan under hela öppettiden.
- Efter dagen plockar ni ner alla tomglas i utsatta kärl, borden lämnas helt tomma när ni går. Det finns personal på plats som kan guida er.
Parkering
Parkering hittar du i Nordstan eller Odinsgaraget
Information till dig som ställer ut
- I år står alla utställare framför sina mässbord för att kunna möta besökarna på ett närmare och personligare sätt. Som vanligt uppskattas det alltid när dryckespersonligheter från hela världen följer med och deltar!
- Även 2025 kommer vi att låta besökarna rösta om vem av er som är bäst på att charma, chocka och bjuda upp till det där lilla extra. Är det du som blir vinnaren har du en given plats på nästa års mässa och vi bjuder på kostnaden. 2024 års vinst gick till .
- Ett litet tips är att dubbelkontrollera så att medhavda roll-ups och backdrops inte är större än din utställaryta. Vissa har inte heller en vägg bakom sig.
- I år går det bra att ta med sitt vin på mässdagen genom entrén.
Faktureringsinformation
Utställare som ska ställa ut
Utställarkostnad: Kostnaderna är momspliktiga och faktureras från Ek. För. Sommelierernas Dag, betalningsfrist 30 dagar.
Mässbordet är inte bekräftat och bokat förrän utställare har betalat sin faktura.
Varuprover - MYCKET VIKTIGT!
Om du ska skicka varuprover gäller följande:
Leverans skall ske fredag den 31/1 till Post. Inte före och inte efter detta datum.
Inga upphämtningar på terminaler kan ombesörjas – så se till att leveransen går hela vägen fram.
Det går bra att ta med sig sina varuprover på mässdagen men du ombesörjer själv för inbärande av varor till mässan.
Leveransadress:
Clarion Hotel Post
Åkareplatsen 2-4
41103 Göteborg
Alla kollin skall vara tydligt märkta med namnet på utställaren/företaget och SomDag25 så att vi kan distribuera dessa till rätt plats på mässan.
För frågor angående leverans av varuprover mejla: Info@sommelierernasdag.se
Hotellerbjudande
HOTELLERBJUDANDE
Vi erbjuder alla gäster 15% rabatt i samband med eventet. Gäller mellan 2-3/2 2025.
Kontakt: Reservations.post@choice.se
Uppge kod: kommer snart
BOKA MONTER
Boka Monterplats genom att maila till utstallare@sommerlierernasdag.se. Vi svarar så snart vi kan via mail.
Utställare kan inte välja placering på mässan, vi placerar i takt med att anmälningarna kommer in.
Vi hanterar alla anmälningar via vår hemsida.