För utställare2018-10-31T10:41:11+00:00

Söndag 3 februari

Ta chansen. Du har snart möjlighet att visa upp dig och dina produkter på vår årliga branschmässa. Det är här alla importörer – både stora som små – kommer riktigt nära sina nuvarande och potentiella kunder i restaurangbranschen. Och då inte bara från Göteborg!

Här knyts kontakter, här hämtas inspiration till kommande vinmenyer och här kan man presentera sina produkter för branschen som vill lära sig om nya produkter, bekanta sig med nya vinstilar och som uppskattar det här med kvalitet.

Tema för i år är: färgstarkt/udda/nytänkande/unga vinmakare/nya vinområden.

Utställaranmälan

Mässans tider och service

  • Dörrarna kommer att vara öppna för besökare mellan 12.00 och 17.00, mässan stänger 17:30. Ni har tillträde från kl. 10.00.
  • Från kl. 10.00 kommer era bord att vara utplacerade och er skickade dryck står vid ert bord. Is kommer att finnas att hämta under hela dagen. Även kaffe/te, mineralvatten.
  • Från kl. 11.00 finns 2 lättare matbitar per utställare att hämtas i köksluckan
  • Utställare förväntas finnas på plats på mässan under hela öppettiden.
  • Efter dagen plockar ni ner alla tomglas i utsatta kärl, borden lämnas helt tomma när ni går. Det finns personal på plats som kan guida er.
  • Utställarkostnad: Kostnaderna är momspliktiga och faktureras från Ek. För. Sommelierernas Dag, betalningsfrist 10 dagar.

Vi erbjuder i år olika möjligheter i utställningslokalen för utställare

Vineriet
Bord, 120cm 7000kr

Wineloft
Bardisk+bord (på balkongen) 12000kr
Bord 160cm 7000kr
Köksö 220cm 10000kr

Matsalen
Vintunna 5000kr
Bord 120cm 7000kr

Baren
Bord 100cm/120cm 7000kr
Bord 150cm 8000kr
Bardisk, smal 6000kr

Varuprover

Alla varuprover av alkoholhaltiga drycker måste skickas i förväg för leverans till mässan. Leverans skall ske fredag den 1 februari. Inte före och inte efter detta datum. Leveranser som inte ankommer denna dag kommer inte kunna presenteras på mässan. Inga upphämtningar på terminaler kan ombesörjas – så se till att leveransen går hela vägen fram.

Alla produkter skall vara skattade och klara, dvs inga överföringar via EMCS skall göras. På mässdagen får utställare inte ta med sig prover som ej passerat ovanstående system. Alla kollin skall vara tydligt märkta med namnet på utställaren/företaget och SomDag19 så att vi kan distribuera dessa till rätt plats på mässan.

Leveransadress: Lilla Waterloogatan 15, 41502 Göteborg

Övrigt att tänka på till dig som ställer ut

Entrébiljetter för dina kunder?

För leverantörer som önskar bjuda sina kunder på entréavgiften, mejla utstallare@sommelierernasdag.se –  Ni kommer att tilldelas en personlig rabattkod som ni kan dela ut till era kunder för att bjuda på deras entré. Kunden använder rabattkoden vid sin bokning och entrépriset reduceras till 0 kr. Vi fakturerar er sedan (160kr/st) för det antal som nyttjat er personliga rabattkod. Ni får en lista på alla som registrerat sig med er kod i samband med fakturan. På grund av administrationskostnader tar vi en avgift på 20kr om ni önskar en rabattkod. Notera att detta är enda tillgängliga sättet att bjuda kunder på. Om ni inte vet om ni vill ha en kod idag kan ni alltid kontakta oss (utstallare@sommelierernasdag.se) längre fram för att få en kod, dock senast tisdag 26 januari.

Upplev Sjömagasinet med dina kunder!

Den fantastiska mässan följs även i år av en festlig finalmiddag i anrika lokaler…

Det är klassiska Sjömagasinet som står för att servera en 4-rätters med vinmeny inkluderat i priset 1095kr. I år bokar du plats för företaget, dig och dina kunder genom att maila: joel.nystrom@sjomagasinet.se

I år står alla utställare framför sina mässbord för att kunna möta besökarna på ett närmare och personligare sätt. Som vanligt uppskattas det alltid när dryckespersonligheter från hela världen följer med och deltar!

Även 2019 kommer vi att låta besökarna rösta om vem av er som är bäst på att charma, chocka och bjuda upp till det där lilla extra. Är det du som blir vinnaren har du en given plats på nästa års mässa och vi bjuder på kostnaden.

Ett litet tips är att dubbelkontrollera så att medhavda roll-ups och backdrops inte är större än din utställaryta. Vissa har inte heller en vägg bakom sig, tex. barplats och vintunna som inte har den möjligheten. Vi begränsar antalet rollups/backdrops till en (1) styck i år.

Utställare kan inte välja placering på Wine Mechanics, vi placerar i takt med att anmälningarna kommer in. Vi hanterar föranmälningar på mail först och kontaktar er.

Köp biljetter